maandag 24 september 2012

Maandag 24 september

Voorbij die mooie zomer. . .

 Het is nu  echt herfst.
Gistermiddag zaten wij op de bank naar het voetballen te kijken en keek ik even naar buiten en zei tegen Hans. Volgens mij gaat het harder waaien.
Hans pakte zijn mobiel en (we hebben draadloos netwerk in huis) keek op buienradar
en zei:
Ongeveer 16:00 uur gaat het hier regenen.
En ja hoor even na vieren regende het inderdaad. Volgens mij is het ook niet meer droog geweest. Vannacht nog een paar flinke lichtflitsen gezien en in de verte horen rommelen.

Gisteren dus een lekker rustig dagje . Laat ontbijtje en nog iets later een puntje van mijn eigen gemaakte appeltaart met een kopje koffie.

Tussendoor een paar wassen weggewerkt. Gestreken , handdoeken opgevouwen. enz enz. Van die dingen, werkjes waar je door de week niet echt aan toe komt. En laten we eerlijk zijn ook niet altijd zin in hebt om te doen.

Ook heb ik nog aan mijn sjaal gebreid.  Hans:  Is de sjaal nog niet lang genoeg??
Ik;  Nee de sjaal moet makkelijk een keer om mijn nek kunnen draaien en dan moet er nog voldoende sjaal  over zijn om te laten bungelen.. . . .

Deze week weer blokjes knippen voor de quilt in wording.
Ik heb uitgerekend wat ik nodig heb aan blokken 15 x 15 blokjes gekleurd, 15 x 15 blokken wit/zwart,  2,5 x 2,5 rood,  2,5 x 15 strookjes zwart/wit, 15 x 15 halve blokken wit/zwart.
Indrukwekkend, maar ik ben op de goede weg. Als ik vanavond tijd heb zal ik dat eerst uit gaan tellen. Ik heb al een en ander geknipt en uiteraard heb ik al diverse gekleurde blokken klaar.
Dan weet ik ik ieder geval waar ik ben en wat er nog moet gebeuren.

Dus ik verveel mij zeker niet, eigenlijk kom ik tijd te kort.


Wilma


Geen opmerkingen:

Een reactie posten