dinsdag 18 september 2012

Dinsdag 18 september 2012

Zo daar ben ik dan weer.

Vandaag weer gewoon werken nou ja . . . ik heb heel weinig te doen. 
Dus is dit bijwerken een prima tijdbesteding.  Jammer dat ik niet naar huis kan gaan want daar ligt genoeg voor mij te doen.

Ben bezig met de quilt voor Marie en ik heb al aardig wat blokken gemaakt.  Ook al weer 2 patronen ontworpen voor de volgende 2 blokken. 
Ik zal het eens op een laken gaan spelden zodat ik kan zien hoe het ' live' wordt. 
Ik heb het in mijn hoofd en dat wel al op een tekening staan. Maar het zien hoe het wordt is eigenlijk beter,

Het afgelopen weekend was het ook weer druk. Vrijdag had ik vrij genomen om alvast boodschappen te doen. Wat extra,  want ik was maandag jarig. 
 Op zaterdagmorgen om 8 uur in de auto om de vlaaien op te halen.  Maar eerst even het rundvlees opgezet om lekker te laten trekken voor een pan groente soep.
Weer thuis en was Hans even weg met de auto en kwam mijn lieve schat terug met een hele grote bos rode rozen (54) en ze ruiken zo lekker.

plaats voor de foto..






 Om 9 uur Hans wegbrengen naar het busstation zodat hij alvast naar het voetballen kon. Ik dan nog even in huis het een en ander doen.  
Uiteindelijk om 12:15 uur in de auto om ook naar het voetballen te gaan. Daar aangekomen en gelijk maar begonnen met mijn ' dienst'. 
Ik heb mij aangemeld om mee te werken als 'bestuur van dienst'  op de zaterdagmiddag. 
Dat betekend dat je de vraagbaak bent voor de gasten van alle teams die in de middag moeten spelen. De scheidsrechters ontvangen en voorzien van een sleutel voor kleedkamer, drankje.  De uitslagen bij houden en zorgen dat er voldoende thee of limonade is voor de teams in de rust. Kortom,   lekker bezig zijn . . . 

Om 18:15 uur waren we er allebei wel klaar mee en zijn we weer naar huis gegaan.
Even zitten en een broodje eten. 

Daarna vroeg Hans kan ik iets voor je doen. Ja natuurlijk,  je mag gehakt balletjes draaien, dan zal ik ze even  bakken voor morgen en maandag bij de borrel. 
Ik had het gehakt gekruid en gemengd en Hans zat lekker bij de tv en draaide er lustig op los. Hij kwam op een totaal van 68.. . . . 

De balletjes gebakken en ondertussen de groentesoep gemaakt (daar natuurlijk ook gehaktballetjes erin, die heb ik maar even gedraaid, want als Hans dat ook nog moest doen zou hij van z'n lang zal ze leven geen bal meer willen draaien)  
De soep lekker buiten neergezet om even wat af te koelen en later op een kruk in de schuur neergezet , deksel schuin en een theedoek erover. 

Op zondag eerst even lekker samen ontbijten en daarna de grote parasol opgezet. Stoelen en tafels klaargezet en om 2 uur kwamen de eersten al binnen. 
Mark en Joyce met Damian (2). (Mark is de oudste zoon van Hans) 

Even later kwamen Peter en Miranda met Laura (6), Thijmen (2) en Jurre (1)  
(Peter is de middelste zoon van Hans)
Ik heb zelf geen kinderen.
Daarna kwam de rest van de familie binnen druppelen. Een deel zat lekker binnen en een deel buiten. Voor het gemak heb ik al het eten maar buiten op een grote tafel neergezet en schoondochter Miranda kwam mij even lekker helpen. Ook nicht Elena heeft lekker geholpen om wat hapjes klaar te maken. Dank je wel meisjes!! ha ha 

Ben ook weer behoorlijk  verwend want ik heb hele leuke pakketjes quiltstoffen gekregen gekocht in Woerden bij Margreet Otto. En ook nog een zilveren bedel (positief, de naam van de bedel) voor mijn Troll Bead armband. En bonnen, bloemen en nog een weekendje er op uit met z' n tweeen.  Zo leuk allemaal. 

En wat denk je maandag ging het weer een beetje  verder. Bloemen, bonnen en een pakje van de post met. . .quiltstofjes . zo leuk. . .  

Het is weer een heel verhaal geworden en de foto's moet ik nog even uploaden maar dat komt ook nog goed.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten