maandag 21 april 2014

Paasweekend april 2014

 
Hoe leuk kan een weekend worden?
 
 
  En omdat het goede vrijdag is bak ik een appeltaart . .
 
 
Goed gelukt en smaak was prima
 
Eigenlijk begon het weekend voor mij al op vrijdag.
Heerlijk vrij en dan gaat de telefoon Hans. ..
 Wilma, wij hebben toch een broodbakmachine,  welk merk was dat ook al weer?
 
Een Inventum. . .

De broodbakmachine, meergranenmeel, gist, water,
suiker en zout,
volgens het recept. . 


 
 
't Ja,  en dan haal je dat ding uit de kelderkast
en zie je ook dat er nog bakmeel is. . .  
en wat doe je dan  . . . .
 
 
 
 
Een broodje van 600 gram. .



 
 
 Het kleine broodje is prima gelukt, het duurt alleen 3.23 min. voordat het ding klaar is.
En het zout is toch wel veel. De volgende keer geen suiker en zout en 900 gram proberen.  Dus wordt vervolgd. . . 
 
 
 
 
 
Dat was dus een deel van de vrije dag.
Het andere gedeelte was boodschapjes doen in het winkelcentrum.
 
Ik verbaas mij steeds meer over de feestdagen. Volgens mij denken er heel veel dat we van alles in huis moeten hebben
om te eten en vooral snoepen.
Winkelwagentjes vol met eten gaan op die dagen de supermarkt uit.
Prima maar niet bij ons. . 
Ik heb net als vorig jaar geen chocolade eitje iin huis gehaald. 
Wel een doosje paas soesjes. Dat was het. . .
 
 
 
Hans kwan thuis met deze hortensia in een buitenpot.♥
 
Ik gaf de plant de volgende dag water en hoorde even later drup drup drup. .
 
Het is dus een buitenpot,
er zit een gat onderin. 
Het water liep er dapper uit en
drupte via de kast op de grond. 
 
Nu staat de plant dus buiten met pot ....☺ ☺
 
 
 
 
 
 
En zondag was voor mij weer een wandeldag nou ja. .
 
Een stevige wandeling van 7.395 km. 
Lekker gelopen en goede tijd 1.05 uur.
 
Dat nog even een poosje volhouden want er moet caloriën verbrand worden.
En zo lukt dat aardig.
Als het allemaal goed gaat dan kom ik zelfs nog aan het hardlopen. !!!

och och och, ik ga het zelf bijna geloven.
Temeer omdat ik eigenlijk een hekel heb aan hardlopen.
Maar dat overtollige, wat eigenlijk niet aan mijn lijf hoort
  zou er toch zeker afmoeten.

 
Toen was het tijd om nog even te haken,
 
 
 
Deze omslagdoek is voor Eshter,
van katoen en hij wordt erg erg mooi. .
 
 
 
 
 
En op tweede Paasdag lekker thuis heerlijk een serie gekeken die we opnemen.
Overigens was dat plan B.
 
Plan A was fietsen in de omgeving van Woudenberg.
Met de fietsen op de auto naar Woudenberg rijden, auto parkeren
en een mooie ronde rijden in die omgeving.
Maar het weer deed helaas niet echt mee.
 
Wel zijn we lekker uit eten geweest in Otterlo bij de 3ster.
 
 
 



Wilma
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten