maandag 13 augustus 2012

13 augustus 2012 update

Het is schandalig dat ik zo lang niets heb gedaan met deze blog.
Maar nu dan de update.


Even over ons mijn Hans en mijzelf.
Nee, niet meer over onze super lieve bruine New Foundlander CHARLIE.




Die hebben wij moeten laten inslapen op woensdag 23 mei. Hij was nog maar 5 jaar en 9 maanden.
Een dag die je niet meer vergeet. Het was warm die dag en het was mijn eerste vakantiedag. Nog even voordat het te warm wordt  met Charlie uit, riep ik naar Hans. En daar gingen we, rustig naar een laantje met bomen zodat hij in de schaduw kon lopen.
Op een gegeven moment keek Charlie mij aan een deed een vreemde schreeuw en zocht een plekje op waar hij kon liggen. Alarmbellen bij mij . Het is foute boel!!
Na ongeveer 10 minuten komt hij weer in de benen en we gaan heel rustig naar huis. 
Naar de dierenarts en het bleek dat hij een hartaanval heeft gehad.
Om een lang verhaal kort te maken.  s' Avonds om ongeveer half zeven hebben we besloten om Charlie in te laten slapen. Dit heeft ons behoorlijk aangegrepen en eigenlijk is Charlie nog steeds bij ons.
(hij is gecremeerd op onze trouwdag)

Daarna zijn we op vakantie geweest naar Canada. (hadden we in januari al gepland en geboekt) Familie bezoek en weer een ander stukje van Ontario gezien.  Prachtig was het en wellicht een volgende keer een andere provincie. Canada is grooot!!!!
Natuurlijk ook een aantal quiltwinkels gezien. Ik had op het internet een adres gevonden in Woodstock, Ontario en mijn nicht die in Woodstock woont wist niet dat daar een quiltwinkel was. Dat was wel lachen. Jij komt uit Nederland en verteld ons waar de quiltwinkel is!

Begin dit jaar ben ik begonnen met een quilt voor mijn nichtje die een schoonheidspraktijk heeft geopend in Amersfoort. Voor haar cliënten die op de tafel liggen had zij een fleece deken. Toen ik dat zag zei ik dat mijn eerste grote project een quilt voor haar praktijk zou zijn.
De kleuren uitgezocht en een ontwerp gemaakt. De blokken worden 15 x 15 cm. Verschillende patroontjes zelf gemaakt en alle blokken worden ook met de hand in elkaar gezet.  Ik heb nu 30 blokken klaar en er moeten nog veel meer komen. Ook wilde ze graag flying geese in haar quilt hebben. Dus ook die blokken komen erin. Al met al gaat het een vrolijke quilt worden speciaal voor haar.

Ondertussen heb ik in maart ook nog een workshop Sashiko gedaan en daar heb ik een kraanvogel gemaakt. Ook een leuke techniek.



 Jammer dat de kraanvogels niet goed zichtbaar zijn. De kleur van het borduurgaren had veel sterker moeten zijn. 

 Heb al iets borrelen in mijn hoofd om een quilt te maken waar de combinatie quilt en sashiko samen gaan.
Ook nog een workshop mozaiek gedaan. Daar heb ik een vlinder gemaakt.
De top is klaar en ik kan het quiltje nu afmaken.( Nog geen foto gemaakt)




Wilma


Geen opmerkingen:

Een reactie posten