dinsdag 14 augustus 2012

Dinsdag 14 augustus

 Ik was foto's aan het bekijken en vond er een waar ik met mijn schoonzus Betty (zij woont samen met mijn broer in Teeswater, ON. Canada) een quilt aan het knopen ben. 
Dat is leuk om te doen.


                                            Links zit ik en rechts mijn schoonzus Betty.

De quilt wordt helemaal in elkaar genaaid.
 (verkeerde kanten op elkaar, omdraaien en het laatste stukje even met de hand sluiten) 
De quilt op het quiltframe spannen en dan in ieder vakje (in dit geval) met wol een knoop leggen.
Draad door de naald en dan 2 x door steken, draad afknippen en een dubbele knoop in het draadje. Vakje klaar. Draadjes tot 3 cm afknippen. Het toefje moet goed zichtbaar zijn.
Deze quilt was binnen 2 uur klaar, spannen op het frame, knopen en er weer afhalen.
Haar dochter was er blij mee. Zij had ook in dit geval de oude jeans aan haar moeder gegeven om daar dus de quilt deken van te maken. (15x15 blokjes)

Sinds ik in Canada kom (1975) zag ik Betty altijd bezig met quilten. Ik vond het maar niets dat gepruts. De tweede keer dat ik met Hans daar was (2004) is het virus toegeslagen. Ik vind het nu erg jammer dat ik daar niet veel eerder mee besmet werd.
En toen we terug waren van die vakantie ben ik op zoek gegaan naar iemand die kon quilten. Tot mijn verbazing en vreugde was/is er in Ede een quiltwinkel. Wilma Karels. Op een zaterdag ochtend naar de winkel en aan Wilma gevraagd : Hoe doe ik dit?  En toen was was het duidelijk ik heb mijn hobby gevonden. 

Ik heb mij nu al ingeschreven om een workshop logcabin MM liniaal voor gevorderden te volgen in februari 2013. 
De meeste workshops doe ik bij Wilma Karels in Ede. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten